Студенти Державного університету інтелектуальних технологій і зв'язку факультету ІТК взяли участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді

Студенти Державного університету інтелектуальних технологій і зв'язку (команди Kifflom та SUITT-RED) факультету ІТК  взяли участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді «Соціоінжиніринг: шляхи та механізми захисту».

Мета змагань – формування критичного мислення шляхом виявлення достовірної, недостовірної, умовно достовірної та можливо достовірної інформації. Олімпіада пройшла дистанційно на базі Харківського національного університету радіоелектроніки спільно з Інститутом спеціального зв’язку та захисту інформації Національного технологічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».

В цьому році участь у змаганнях взяли 8 команд з Маріуполя, Харкова, Дніпра, Сум, Києва та Одеси.

Олімпіада передбачала підготовку текстів за трьома темами (кібербезпека, історія, релігія). Команди обмінювалися підготовленими матеріалами та готували відповіді у вигляді презентації, де визначали у запропонованих командою суперником текстах достовірну, недостовірну. умовно достовірну та можливо достовірну інформацію.

Наші команди посіли друге та третє місця.

Про змагання більш докладно розповів член жури та наставник студентів ДУІТЗ, старший викладач  кафедри кібербезпеки та технічного захисту інформації Денис Голев.

 

– Денисе Володимировичу, розкажіть про специфіку олімпіади?

–  Ця олімпіада полягає в тому, що команди готують завдання за трьома темами: кібербезпека, релігія та історія. Кожна команда у відповідь на завдання команди-суперника готує ілюстровану презентацію з виявленням достовірної, недостовірної, умовно достовірної та можливо достовірної інформації. Головна задача цієї олімпіади навчити студента оцінювати ту чи іншу інформацію, дати відповідь, що з представленої інформації є брехнею, а що маніпуляцією і таким чином формувати свій аналітичний розум.

–  В чому полягає роль викладача який готує студента до олімпіади?

–  В першу чергу моя задача як керівника – роз’яснення правил, також пояснення того, яку інформацію слід вважати правдивою, а яку ні. У другу чергу допомагаю з пошуком інформації та перевіряю точність тлумачення відповідей. В змаганнях беруть участь студенти різних курсів. Якщо, наприклад, студенти четвертого курсу більш-менш розуміють технології OSINT (Open source intelligence), то першокурсники зазвичай навіть не знають, як шукати інформацію. Тому моя задача полягає в тому, щоб показати які є техніки, які є тонкощі, пов’язані з пошуком інформації. Я повинен навчити студентів, як користуватися механізмами пошуку, а вони вже шукають інформацію, зіставляють її і знаходять відповіді на поставленні запитання.

– Як би Ви оцінили рівень підготовки команд?

– Мені важко відповісти, оскільки моя оцінка буде суб’єктивною. Але якщо дивитися за результатом, то за друге та третє місце можна поставити оцінку добре. За оцінкою журі, наша команда SUITT-RED та команда із Сум (зайняла 1 місце) показали відмінну підготовку, і лише за додатковими показниками вони нас обійшли. У групі, де я приймав участь в якості члена журі можу сказати, що команди різні: є сильні, але є й дуже слабкі. Сильні учасники говорять, де припустились помилки команда суперників, та дуже впевнено відповідали на поставлені запитання. Наше завдання як членів журі оцінити виступи учасників та їх відповіді на запитання. І на основі бальної системи визначити, хто переміг.

Сама олімпіада дуже цікава, таких змагань проводиться декілька на рік. Два тижні тому наші студенти приймали учать в  міжнародній студентській олімпіаді «Шляхи  та механiзми  захисту iнформацiйного  простору  України  вiд шкiдливих  iнформацiйно-психологiчних впливів», головна мета якої підвищення рівня захисту людини, суспільства і держави від негативних інформаційних впливів. В Україні йде повномасштабна війна, крім прямих бойових зіткнень, ця війна перекинулася і на кіберпростір, у тому числі і за рахунок інформаційно-психологічних операцій.. Задача учасників олімпіади – показати як це впливає на українців, на світ, на росіян і так далі. Тобто олімпіади різні, і задачі у кожної олімпіади свої.

– Як Ви оцінюєте студентів, котрих ви готуєте, чи горять у них очі?

–  Якщо вони захотіли брати участь, значить очі горять! З точки зору підготовленості: в цьому році перший курс участі не брав, приймали участь  другий, третій та  четвертий курси, звісно четвертий курс має набагато кращу підготовку і якщо я задаю якесь загальне питання, частіше відповідають студенти четвертого курсу, хоча і другий з третім теж активно готуються до змагань. Тут головне бажання самого студента, якщо він має бажання розвиватися і пізнавати щось нове, то нехай бере участь. Це піде лише на користь.

 

+ 0 -
  • 0
  • 605

Добавить комментарий