Як говорити про війну: вчителям презентували новий посібник з інструкціями
Міністерство освіти й науки України презентувало посібник «Як говорити про російсько-українську війну в школі. Уроки стійкості, боротьби та перемог». Він містить рекомендації для вчителів, які навчають учнів молодшої, середньої та старшої школи. Про це повідомила пресслужба МОН України.
Уроки, подані в цьому посібнику, покликані допомогти учнівству формувати активну громадянську позицію, навчати розрізняти факти й фейки та не піддаватися маніпуляціям і ворожій пропаганді. Учителі можуть використовувати його під час підготовки до виховної чи класної години, уроків із громадянської освіти, історії, української мови й літератури тощо.
Також у посібник додали покликання на додаткові матеріали (статті, книги, відео тощо), щоб педагоги мали повноцінний інструментарій для проведення бесід.
- «Навіщо» — чому важливо говорити про війну в школі;
- «Що» — на чому варто акцентувати під час розмов;
- «Як» — як донести потрібну інформацію через конкретні вправи й техніки.
Водночас посібник створювали з урахуванням особливостей дитячої психіки та світосприйняття. У розробленні взяла участь дитяча й сімейна психологиня Світлана Ройз. Вона зазначила, що говорити про війну з дітьми надважливо, адже вони не мають сформованих версій подій. Якщо не розповісти їм про те, що відбувається, вони можуть вигадати власне пояснення або ж орієнтуватися на російські наративи та ворожу пропаганду.
Передусім пояснення від дорослих мають супроводжуватися відчуттям власної емоційної стійкості та спокою. Саме тому розмову варто почати із вправ, руханок, дій, спрямованих на те, щоб сконцентруватися на теперішньому моменті. Пояснення мають бути чіткі та зрозумілі для дітей.
Посібник не є нормативно-регуляторним документом і не передбачає обов’язкового виконання запропонованих інструкцій.