Борг сплачений — картка заблокована. Що робити, якщо кошти на рахунку заблокували помилково
![Борг сплачений — картка заблокована. Що робити, якщо кошти на рахунку заблокували помилково](/uploads/posts/2023-05/medium/1683804150_96b8003c-d7f9262cb38bd8c551befbfca43c7723.jpg)
Після відновлення практики блокування коштів на арештованих за зверненням виконавчої служби банківських рахунках почастішали скарги на дії банків. Чому подекуди блокують картки у зв’язку з вже виплаченими боргами і як виправити ситуацію?
У зв’язку з набранням чинності законом 3048-IX банки почали масово блокувати картки українців за борги, про що Фокус детально розповідає у своєму новому огляді. Проте деякі клієнти банків почали скаржитись на блокування коштів у випадках, коли борги вже погашені, а виконавче провадження закрито. Це подекуди викликає бурхливе невдоволення.
"На жаль, банк заблокував рахунок в зв’язку з старим виконавчим впровадженням, яке було закрито ще рік тому. Не маю більше бажання користування вашими послугами, хоча раніше була дуже задоволена", — виразила обурення під час обговорення в інтернеті клієнтка одного з великих банків.
Як зазначив у коментарі Фокусу Максим Боярчуков, керуючий партнер юридичної компанії "Максим Боярчуков та Партнери", ризик помилкового блокування рахунків громадян, які вже розрахувалися з боргами, існував, існує і буде існувати.
Але зараз, за словами Боярчукова, такі ситуації мають місце ще й через те, що на початку воєнного стану в Україні розпорядженням уряду боржникам з виконавчими провадженнями до 100 тис. грн дозволили користуватися коштами на арештованих рахунках і банки, при надходженні нових постанов про арешт коштів, вірогідно, такі постанови не виконували й арешт не накладали. Адже це все одне б не призвело до блокування коштів.
Тим не менш, за інформацією Боярчукова, після набрання чинності законом 3048-IX банки опрацювали всі постанови, які надходили раніше, й тому виникли непоодинокі прецеденти арешту рахунків за виконавчими провадженнями, які станом на зараз вже виконані.
Для вирішення проблеми Єлізавета Алефіренко, юрист юридичної компанії "Муренко, Курявий і Партнери" рекомендує наступну послідовність дій:
звернутися до банку з проханням пояснити причини блокування рахунку і необхідні дії для розблокування;
за відсутності документа, що підтверджує сплату виконавчого провадження, звернутися до виконавця і запросити копію документа з позначкою про сплату;
підтвердити банку сплату виконавчого провадження, надавши відповідний документ й попросити якомога швидше розблокувати рахунок.
В ПриватБанку у відповідь на запит Фокусу зазначили, що для уникнення подібних непорозумінь клієнтам, які під час дії воєнного стану вже розрахувалися з боргами, варто проконтролювати дії виконавців щодо надання банкам відповідних документів про скасування арештів у зв’язку з погашенням боргу.
Крім цього, зараз усім варто перевірити наявність незакритих виконавчих проваджень в Дії й записи у Єдиному реєстрі боржників, адже за умови непрацюючих на початку війни реєстрів й сервісів й емоційного перевантаження було цілковито можливо пропустити сплату, скажемо, штрафу за порушення ПДР.